Sunday, January 17, 2016

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္က ပါကစၥတန္လုပ္ တစင္းလွ်င္ ေဒၚလာ ၃၅ သန္းတန္ JF-17 ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္ ၁၆ စင္း ၀ယ္ယူခဲ့ဟုဆို



ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ၂၀၁၅ ခုနွစ္တြင္ ပါကစၥတန္လုပ္ JF-17 ဂ်က္တိုက္ေလ ယာဥ္ ၁၆ စင္းကို ေအာ္ဒါမွာယူခဲ့ ေၾကာင္းႏွင့္ ျမန္မာသည္ ပါကစၥတန္ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္ကို ပထမဆံုး ႏိုင္ငံတကာ၀ယ္ယူသူျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ပသတင္း၀က္ဘ္ဆိုက္တခုက ေဖာ္ျပသည္။ ပါကစၥတန္ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္ကို ၀ယ္ယူရန္ အဇာဘိုင္ဂ်န္ ႏိုင္ငံႏွင့္ ႏိုင္ဂီ်းရီးယားႏိုင္ငံတို႔ကလည္း စိတ္၀င္စားေၾကာင္း ပါကစၥတန္သမၼတ မာႏြန္းဟူစိန္က မၾကာေသးမီက ေျပာၾကားသည္။ JF-17 Thunder ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္ကို တရုတ္ AVIC ကုမၸဏီက ပံုစံထုတ္လုပ္ျပီး ပါကစၥတန္၌ ထုတ္လုပ္ သည္။ ၎သည္ အေလးခိ်န္ေပါ့ပါးျပီး ေဈးႏႈန္းသင့္တင့္မွ်တသည္။ စူပါဆိုးနစ္ဂ်က္ ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္ျဖစ္ျပီး ေလာေလာဆယ္ ပါကစၥတန္ Aeronautical Complex ကုမၸဏီက ပါကစၥတန္ေလတပ္အတြက္ JF-17 ဂ်က္တိုက္ ေလယာဥ္မ်ား ထုတ္လုပ္ေပးေနသည္။ JF-17 ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္မ်ားကို ၀ယ္ယူရန္ သီရိလကၤာႏွင့္ မေလးရွားႏိုင္ငံတို႔ကလည္း စိတ္၀င္စား လ်က္ရိွေၾကာင္း၊ မီဒီယာသတင္းရပ္ကြက္မ်ားက ေဖာ္ျပၾကသည္။ ပါကစၥတန္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ နာ၀ပ္ရွရစ္ ကိုလံဘိုျမိဳ႕သို႔ အလည္အပတ္သြားေရာက္ၿပီးေနာက္ သီရိလကၤာႏိုင္ငံသည္ JF-17 ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္မ်ား ၀ယ္ယူမည္ဟု သတင္းထြက္ေပၚလာသည္။ သို႔ေသာ္ အိႏၵိယႏိုင္ငံက အျပင္းအထန္ကန္႔ကြက္ျပီး ေနာက္ သီရိလကၤာသည္ ေဒၚလာသန္း ၄၀၀ တန္ဖိုးရိွ အေရာင္းအ၀ယ္သေဘာ တူညီခ်က္ကို ပယ္ဖ်က္ဖြယ္ရိွသည္။ ပါကစၥတန္သည္ JF-17 ဂ်က္တိုက္ ေလယာဥ္ကို တစင္းလွ်င္ ေဒၚလာ ၃၅ သန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်သည္။ ပါကစၥတန္သည္ ယင္းဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္မ်ားကို အီဂ်စ္ႏွင့္ မေလးရွားသို႔လည္း ေရာင္းခ်ရန္ ေဆြးေႏြး ေနသည္ဟုဆိုသည္။ သို႔ရာတြင္ မေလးရွားကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီး ဒါတြတ္ဆရီဟီရွမ္မူဒင္တြန္ဟူစိန္က မေလးရွားသည္ ပါကစၥတန္ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္မ်ား၀ယ္ယူရန္ စိတ္၀င္စားသည္ဆိုေသာ သတင္းကို ျငင္းဆိုခဲ့သည္။ 
Ref : (Defense Update) 
News Watch(ေစာင့္ၾကည့္သတင္းဂ်ာနယ္) 

အလြတ္က်က္ေျဖ ပညာေရးစနစ္ ျပဳ ျပင္ဖုိ႔ ေဒၚစုတိုက္တြန္း




ဒီကေန႕ေခတ္ကေလးေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕အခ်ိန္အမ်ားစုကို ကြန္ျပဴတာဂိမ္းေတြ၊ အင္တာနက္ဂိမ္းေတြနဲ႔ လူမႈကြန္ယက္ေတြမွာ အသံုးခ်ေနတဲ့အတြက္ စာဖတ္ခ်ိန္နည္းလာၿပီး စာေပနဲ႔အလွမ္းေ၀းတာဟာ ၀မ္းနည္းဖို႕ေကာင္းေၾကာင္း NLD ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာၾကားလိုက္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အလြတ္က်က္ေျဖပညာေရးစနစ္ဟာ လူငယ္ေတြရဲ႕ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္တဲ့ အေတြးအေခၚနဲ႔ ျပင္ပစာေပ ဖတ္ရႈတာေတြကို ကန္႔သတ္ ပိတ္ပင္ေနတယ္ လို႔လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ က်င္းပေနတဲ့ ႏိုဘယ္-ျမန္မာစာေပပဲြေတာ္အတြက္ ေပးပို႔တဲ့ သူရဲ႕သ၀ဏ္လႊာမွာ ေဖၚျပထားပါတယ္။ အျပည့္အစံုကိုမအင္ၾကင္းႏိုင္က တင္ျပမွာပါ။
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕အလြတ္က်က္ေျဖ ပညာေရးစနစ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေခတ္မမွီေတာ့ေၾကာင္း သူရဲ႕အျမင္ကို ၿပီးခဲ့တဲ့ သတင္းပတ္တြင္း ေနျပည္ေတာ္က လႊတ္ေတာ္ကိုလာေရာက္ေလ့လာတဲ့ ရန္ကုန္စီးပြားေရးတကၠသိုလ္က မဟာဘဲြ႕လြန္ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ေတြ႕ဆံုရာမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က အခုလိုေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။
“အလြတ္က်က္တာကိုလည္း ဒါပညာရဖို႔အတြက္ အေကာင္းဆံုးနည္းေတာ့မဟုတ္ဘူးေပါ့ေနာ္။ တကယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါအခုေခတ္မွာ ဆိုရင္ေတာ့ ေခတ္မမွီဘူးလို႔ေျပာရမယ္။ နားလည္ေအာင္ သင္ၿပီးဖို႔ ျပန္ၿပီးေတာ့လုပ္ရမယ္။”
အခုလိုျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အလြတ္က်က္ေျဖရတဲ့ ပညာေရးစနစ္အျပင္ စာသင္ခ်ိန္ေတြထဲမွာ စာဖတ္ဖို႕အခ်ိန္ကိုထည့္မထားတာ၊ စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ စာၾကည့္တိုက္ေတြ အလံုအေလာက္ မရွိတာေတြ ေၾကာင့္ ျမန္မာေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြဟာ စာေပနဲ႔အလွမ္းေ၀းသြားတာကို သူ႔အေနနဲ႔ ၀မ္းနည္းမိေၾကာင္း စေနေန႔က စတင္ၿပီး သံုးရက္ၾကာက်င္းပတဲ့ ႏိုဘယ္ျမန္မာ စာေပပဲြေတာ္ ဖြင့္ပဲြအခမ္းအနားအတြက္ ေပးပို႔တဲ့ သ၀ဏ္လႊာမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေရးသား ထားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဒီေန႔ေခတ္ လူငယ္ေတြ စာေပဖတ္ရႈဖို႔ အခ်ိန္နည္းလာတဲ့ အေၾကာင္းအရင္း ေတြထဲမွာ နည္းပညာအလြန္ျမင့္တက္လာတာေၾကာင့္ လူေနမႈဘ၀ေတြေျပာင္းလဲလာၿပီး ကေလးေတြဟာ ကြန္ျပဳတာဂိမ္းေတြ၊ အင္တာနက္ဂိမ္းေတြနဲ႔ လူမႈကြန္ယက္ေတြမွာ သူတို႔ရဲ႕ အခ်ိန္ အမ်ားစုကို အသံုးခ်လာေနတာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္လို႔လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကဆိုပါတယ္။
အခုလို နည္းပညာေၾကာင့္ အေကာင္းအဆိုးရလဒ္ေတြရွိေနရာမွာ လူငယ္ေတြ လမ္းေၾကာင္းမလဲြေအာင္ ေစာင့္ၾကည့္ တည့္မတ္ေပးဖို႔လိုတယ္လို႔ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ကို လာေရာက္ေလ့လာေနတဲ့ NNER ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ကြန္ယက္ ကိုယ္စားလွယ္အဖဲြ႔၀င္ ကိုစိုးထြန္းက ေျပာပါတယ္။
“ ဒီနည္းပညာမွာ အေကာင္း၊အဆိုးေတြရွိသလိို ထိန္းေက်ာင္းေပးဖို႔လိုပါတယ္။ လူငယ္ေတြအတြက္ကို အခ်ိန္ေတြကုန္ဆံုးၿပီးေတာ့ ျပႆနာရွိႏိုင္တယ္ဆိုတာလည္း က်ေနာ္တို႔လက္ခံပါတယ္။ ဒီအေမရိကန္တခ်ိဳ႕ေက်ာင္းေတြမွာဆိုရင္လည္း ဒီ ဂိမ္းေတြ မွာ လူငယ္ေတြ အခ်ိန္ကုန္ဆံုးေနတဲ့ အေပၚမွာ သူတို႔လည္း စိုးရိမ္မႈေတြနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ သုေသသနလုပ္ၿပီးေတာ့ အဲဒီ ဂိမ္းေတြကို ကစားတဲ့အခါမွာ လူငယ္ေတြကိုလည္း မကစားနဲ႔လို႔ေတာ့ တားလို႔မရဘူးေပါ့ေနာ္။ တားလို႔မရတဲ့အခါမွာ ဥာဏ္ေရထက္ျမတ္ေစတဲ့ ဂိမ္းေတြ အဲဒါေတြကိုဖန္တီးၿပီးေတာ့မွ လုပ္လာတာေတြေတြ႕ရတယ္။ အဓိကကေတာ့ တာ၀န္ယူမႈ တာ၀န္ခံမႈရွိတဲ့ လူႀကီးပိုင္းေတြက သူတို႔ရဲ႕ မ်ိဳးစက္ေတြေပၚမွာ ဘယ္လိုေစာင့္ၾကည့္ၿပီးေတာ့၊ ဘယ္လိုတည့္မွတ္ေပးမလဲ လမ္းေၾကာင္းေတြမလြဲသြားေအာင္ေပါ့ေနာ္ ၊ အဲဒါေတြကေတာ့ အေမွ်ာ္အျမင္ရွိတဲ့ ဦးေဆာင္တဲ့လူေတြက အေရးႀကီးတာေပါ့ေလ။”
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ စာၾကည့္တိုက္ရွိတဲ့ ၿမိဳ႕၊ ေက်းရြာ၊ ရပ္ကြက္ဆိုတာမ်ဳိး အင္မတန္ရွားပါး လာတာဟာလည္း လူငယ္ေတြအတြက္ စာေပေလ့လာဖတ္ရႈဖို႔အားနည္းခ်က္ေတြျဖစ္ေစတယ္လို႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေထာက္ျပသလို ကိုစိုးထြန္းကေတာ့စာၾကည့္တိုက္ေတြအစား အရက္ဆိုင္ေတြ၊ ဂိမ္းဆိုင္ေတြပိုၿပီးမ်ားေနတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
“က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာ စာၾကည့္တိုက္ေတြနဲ႔ ယွဥ္ရင္ အရက္ဆိုင္ေတြမ်ားေနတာေပါ့ေနာ္၊ အဲဒီလိုပဲ ဒီၿမိဳ႕ေတြမွာလည္းဖြင့္တာေတြက စာၾကည့္တိုက္ေတြ ၊ စာအုပ္ဆိုင္ေတြဖြင့္မယ့္အစား ဂိမ္းစင္တာေတြက ပိုၿပီးတိုးလာတာေတြမ်ားေနတယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲေတာ့ စာဖတ္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ရမယ့္ဟာေတြစာၾကည့္တိုက္ေတြမရွိေပမယ့္လည္း က်ေနာ္တို႔ Online စာအုပ္ဆိုင္ေတြ ကေနၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းသားေတြကို ဘယ္လိုေပးႏိုင္မလဲေပါ့ေနာ္ ၊ application ေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္၊ အဲဒီကေနၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြကို ဖုန္းတလံုးနဲ႕ က်ေနာ္တို႔ ရွာေဖြၿပီးေတာ့ သိႏိုင္ေအာင္ေပါ့ေနာ္၊ online စာအုပ္စဥ္ေတြအေနနဲ႔ လုပ္ေပးႏိုင္တာမ်ိဳးေပါ့ေနာ္ ၊ computerေတြ၊ notepad ေတြ၊ laptop ေတြ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးသယ္ႏိုင္တဲ့ ပစၥည္းေတြကေန ထည့္ထားႏိုင္တဲ့အေနအထားမ်ိဳး အဲေတာ့ ကိုယ္သိခ်င္တာေတြကို ခုနက application ေတြနဲ႔ google search ေတြနဲ႔ ေကာင္းေကာင္းရွာႏိုင္တဲ့ဟာမ်ိဳး က်ေနာ္တို႔ လုပ္ေပးၿပီးေတာ့ လူငယ္ေတြကို စာဖတ္ခ်င္စိတ္ႀကီး လာေအာင္လို႔ က်ေနာ္တို႔လုပ္ေပးရမွာကေတာ့ အေသအခ်ာပဲေပါ့ေနာ္။”
ႏိုဘယ္ျမန္မာစာေပပဲြေတာ္အတြက္ ေပးပို႔တဲ့သ၀ဏ္လႊာမွာလည္း ကေလးေတြစာဖတ္ခ်င္ေအာင္ ၀ိုင္း၀န္းႀကိဳးပမ္းၾကဖို႕နဲ႔ ကေလးစာအုပ္ေတြပိုၿပီးေရးသားထုတ္ေ၀ၾကဖို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က တိုက္တြန္းထားပါတယ္။
ျမန္မာစာေပဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအပါအ၀င္ ကေလးစာေပက႑ ျမွင့္တင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ကစၿပီး တႏွစ္တႀကိမ္က်င္းပတဲ့ ႏိုဘယ္ျမန္မာစာေပပဲြေတာ္ကို ဇန္န၀ါရီလ (၁၆) ရက္ေန႔ကေန (၁၈)ရက္ေန႔ထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာက်င္းပေနတာျဖစ္ပါတယ္။

အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦးအား တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသားႏွင့္ လက္ထပ္ပါက က်ပ္သိန္း ၅၀ ရမည္ဟုေျပာ၍ လက္ထပ္ခိုင္းၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ ေခၚေဆာင္သြားရန္ ေဆာင္ရြက္သူ ေလးဦးအား အမႈဖြင့္



ျမန္မာႏိုင္ငံသား အမ်ိဳးသမီး တစ္ဦးအား တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသားႏွင့္ လက္ထပ္ပါက ေငြက်ပ္သိန္း ၅၀ ရမည္ဟုေျပာ၍ လက္ထပ္ခိုင္းၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ ေခၚေဆာင္သြားရန္ ေဆာင္ရြက္သူ ေလးဦးအား လူကုန္ကူးမႈ တားဆီးကာကြယ္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၂၄ ျဖင့္ အမႈဖြင့္ကာ အေရးယူထားေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ လူကုန္ကူးမႈ တားဆီးႏွိမ္နင္းေရး ရဲတပ္ဖြဲ႔မွ ဇန္န၀ါရီ ၁၇ ရက္တြင္ စံုစမ္းသိရွိရသည္။

ျဖစ္စဥ္မွာ အသက္(၃၄)ႏွစ္ အရြယ္ရွိ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီး တစ္ဦးသည္ လား႐ိႈးၿမိဳ႕ရွိ ေနအိမ္တစ္အိမ္တြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသားႏွင့္ မဂၤလာေဆာင္ေနေၾကာင္း သတင္းရရွိသျဖင့္ လူကုန္ကူးမႈ တားဆီးႏွိမ္နင္းေရး ရဲတပ္ဖြဲ႔ တပ္ဖြဲ႔စု (၁၆) မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက အဆိုပါ အမ်ဳိးသမီးအား ေခၚယူစစ္ေဆးေမးျမန္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ယင္းသို႔ ေမးျမန္းရာ မ.....(၃၄) ႏွစ္ထံသို႔ လြန္ခဲ့ေသာ ၁၅ ရက္ခန္႔က လား႐ိႈးၿမိဳ႕နယ္ ေနာင္မြန္အုပ္စု ေခးနင္းေက်းရြာေန ေဒၚေအးခမ္း (၅၅) ႏွစ္ႏွင့္ ၎၏သားျဖစ္သူ အိုက္ထြန္း (ခ) အိုက္လြတ္ (၃၁) ႏွစ္တို႔မွ အမည္မသိ တ႐ုတ္အမ်ိဳးသား ႏွစ္ဦးတို႔ႏွင့္အတူ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၿပီး တ႐ုတ္အမ်ဳိးသား တစ္ဦးႏွင့္ လက္ထပ္ပါက က်ပ္သိန္း ၅၀ ျဖင့္ တင္ေတာင္းမည္ဟု ေျပာဆိုစည္း႐ံုးကာ စရန္ေငြ က်ပ္ငါးသိန္းအား မ......ထံသို႔ ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ယင္းေနာက္ ဇန္န၀ါရီ ၁၁ ရက္တြင္ ေဒၚေအးခမ္းမွ မ.....ထံသို႔ ဖုန္းဆက္၍ ၁၃ ရက္ေန႔ မဂၤလာေဆာင္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို ၎တုိ႔က်ခံမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ က်န္ေငြ ၄၅ သိန္းကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရွိ တ႐ုတ္အမ်ဳိးသား၏ ေနအိမ္သို႔ ေရာက္ရွိမွသာ ရရွိမည္ျဖစ္၍ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသုိ႔ လိုက္သြားရမည္ ျဖစ္သည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့သျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ လက္ထပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ဇန္န၀ါရီ ၁၄ ရက္တြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ လိုက္ပါသြားရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မ....မွ လူကုန္ကူးမႈ တားဆီးႏိွမ္နင္းေရး ရဲတပ္ဖြဲ႔မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားအား ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ယင္းေၾကာင့္ မ......အား တ႐ုတ္မယားအျဖစ္ လက္ထပ္ေစၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ ေခၚေဆာင္သြားရန္အတြက္ ေျပာဆိုစည္း႐ံုးသူမ်ားႏွင့္ အားေပးကူညီသူမ်ားျဖစ္ေသာ ေဒၚေအးခမ္း၊ အိုက္ထြန္း(ခ) အိုက္လြတ္၊ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသားမ်ားျဖစ္ေသာ လီခ်ီ (ခ) က်ိမ္ခြၽမ္း (၃၃) ႏွစ္ႏွင့္ တြန္းေစာက္ရွင္း (၃၄) ႏွစ္တို႔အား လူကုန္ကူးမႈ တားဆီးႏွိမ္နင္းေရး ရဲတပ္ဖြဲ႔၊ တပ္ဖြဲ႔စု (၁၆) လား႐ိႈးမွ ဖမ္းဆီးခဲ့ၿပီး လား႐ိႈးနယ္ေျမ ရဲစခန္း၌ (ပ) ၁၄/၂၀၁၆၊ လူကုန္ကူးမႈ တားဆီးကာကြယ္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၂၄ ျဖင့္ အမႈဖြင့္ကာ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းသို႔ တရားမ၀င္ ၀င္ေရာက္သူ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသားႏွစ္ဦးျဖစ္ေသာ လီခ်ီ (ခ) က်ိမ္ခြၽမ္း(၃၃)ႏွစ္၊ တြန္းေစာက္ရွင္း (၃၄) ႏွစ္ႏွင့္ ၀င္ေရာက္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ေသာ အိုက္ထြန္း (ခ) အိုက္လြတ္တို႔အား  လူ၀င္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရး အက္ဥပေဒျဖင့္ အေရးယူႏိုင္ေရး ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္းလည္း သိရသည္။   
Writer: 
ျမင့္သူ

အတုျမင္အတတ္သင္



အတုျမင္အတတ္သင္ဆိုရင္ လူႀကီးမိဘေတြရဲ႕ မေကာင္းတဲ့ အမူအက်င့္ေတြကို ကေလးေတြက လိုက္တုပၿပီး ေျပာဆိုလုပ္ကိုင္တာေပါ့။ ေယဘူယ်မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူႀကီးမိဘေတြရဲ႕ မေကာင္းတဲ့အမူအက်င့္ကိုခ်ည္းပဲ အရြယ္မေရာက္ေသးတဲ့ ကေလးသူငယ္ေတြက လိုက္တုပ ေျပာဆိုလုပ္ကိုင္တတ္တာမဟုတ္ဘဲ လူႀကီးမိဘေတြရဲ႕ ေကာင္းတဲ့အမူအက်င့္ေတြကိုလည္း သူတို႔ေတြက လိုက္တုပ ေျပာဆိုလုပ္ကိုင္တတ္ပါတယ္။
ခပ္ရွင္းရွင္းေလး ေျပာရမယ္ဆို မိဘေကာင္းေတြရဲ႕အမူအက်င့္ဟာ  ကေလးေတြကို ေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္ေတြ ေလ့က်င့္ေပးၿပီး မေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္ေတြကို မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္သိမ္းသြင္းႏိုင္တာပါ။
ကေလးငယ္အရြယ္ေရာက္ႀကီးျပင္းတဲ့အထိ ေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္ သူတို႔မွာအျမစ္တြယ္သြားမယ္ဆိုရင္ သူတို႔ရဲ႕ က်န္းမာေရးအတြက္ ေကာင္းမြန္မွာျဖစ္ၿပီး ေပ်ာ္႐ႊင္မႈကိုလည္း ရရွိေစမွာပါ။ မေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္ေတြ သူတို႔မွာအျမစ္တြယ္သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူတို႔အတြက္မေကာင္းသလို သူတို႔မ်ိဳးဆက္အတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ပတ္ဝန္းက်င္အသိုင္းအဝန္းအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ေနာက္ဆံုးမွာ လူ႔အသိုင္းအဝန္းတခုလံုးအတြက္ မေကာင္းမႈဆီ ဦးေဆာင္သြားႏိုင္ပါတယ္။
ေကာင္းတဲ့အက်င့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ မေကာင္းတဲ့အက်င့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကေလးသူငယ္ေတြကို ေလ့က်င့္ေပးတာ ၊ ေဖ်ာက္ဖ်က္ေပးတာဟာ ကေလးသူငယ္ေတြရဲ႕ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႔ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခံစားခ်က္ေတြကို နားလည္ခံစားသိတတ္မွ လြယ္မွာပါ။ ဒီလို ေလ့က်င့္ေပးတာ ၊ ေဖ်ာက္ဖ်က္ေပးတာေတြကိုလည္း ကေလးငယ္ငယ္ေလးကတည္းက သူ႔တဘဝစာ အက်င့္ပါသြားေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအေလ့အက်င့္ေတြကို ျပဳမူေဆာင္ရြက္ရင္းကေန ကေလးေတြဟာ ေန႔တဓူဝလုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြထဲမွာ အသားက်သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္အသစ္ေတြနဲ႔ သူအသားမက်ခင္ ဒါဟာ မေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္ ၊ မျပဳသင့္ ၊ မေျပာအပ္ဘူးဆိုတာကို လူႀကီးမိဘေတြက သတိထားေစာင့္ၾကည့္ၿပီး ကေလးကို ျပဳျပင္ေပးရမွာျဖစ္သလို ေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္ေတြနဲ႔ အသားက်သြားေအာင္လည္း ကိုယ္တိုင္က ေျပာဆို ၊ ျပဳမူ ၊ လုပ္ကိုင္ျပရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ ကေလးကို အဓိကထိန္းေက်ာင္းေနတဲ့ လူႀကီးမိဘဟာ ကေလးရဲ႕ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခံစားခ်က္ေတြကို ေကာင္းေကာင္းနားလည္မယ္ဆိုရင္ သူ႔စိတ္ခံစားခ်က္အေပၚ လိုတိုးပိုေလၽွာ ့ဆက္ဆံရင္း ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေပးတဲ့အခါ ဒီကေလးကို ေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္ေတြ ေအာင္ျမင္စြာ ထည့္သြင္းေပးႏိုင္ၿပီး မေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္ေတြကိုလည္း ေအာင္ျမင္စြာ ေဖ်ာက္ဖ်က္ေပးႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ကေလးေတြဟာ ေန႔တဓူဝ သူတို႔ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို တုန္႔ျပန္တဲ့အေနနဲ႔ အေလ့အက်င့္သစ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာတာပါ။ ပံုမွန္အားျဖင့္ ေအာ္ဟစ္ငိုယိုျခင္းကေနစတာေပါ့။ အဲဒီေနာက္ အရြယ္ရလာရင္ရလာသလို သူေတြ႔ျမင္တတ္သိလာတဲ့ အေလ့အက်င့္သစ္ေတြကို သူစိတ္ဖိစီးတိုင္း ထုတ္သံုးပါေတာ့တယ္။ ဒီအေလ့အက်င့္သစ္ေတြနဲ႔ အသားက်သြားရင္ သူတို႔ဟာ အက်င့္ပါသြားေတာ့မွာေပါ့။

အေလ့အက်င့္ေတြကူးတယ္ဆိုတာကို အဂၤလိပ္လို (Mirror Neurons)လို႔ေခၚပါတယ္။ ဒါဟာ ကေလးသူငယ္ေတြမွ ျဖစ္တတ္တာမဟုတ္ဘဲ အရြယ္ေရာက္နဲ႔ အရြယ္လြန္ စတဲ့ အရြယ္မ်ိဳးစံုက လူေတြျဖစ္တတ္တာပါ။ ပိုၿပီးရွင္းေအာင္ ဥပမာေပးရမယ္ဆို တစ္ေယာက္သန္းေဝလို႔ ေနာက္တစ္ေယာက္ပါ လိုက္သန္းေဝတာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ သိတတ္လာတဲ့ကေလးကို အေမက “တူတူေရဝါး” လုပ္ျပရင္ ကေလးဟာ “တူတူေရဝါး” ျပန္လုပ္ျပမွာျဖစ္ပါတယ္။
Mirror Neurons ဟာ ဦးေႏွာက္တခုလံုးမွာ နာ့ဗ္ေၾကာေတြအေနနဲ႔ရွိေနၿပီး က္ၽြႏုပ္တို႔ ေန႔စဥ္ေတြ႔ျမင္သိရွိ ၾကားေနတာေတြ စတဲ့ အာ႐ံုေျခာက္ပါးက အသိေတြအကုန္လံုးကို သတင္းပို႔လႊတ္ေနတာပါ။ ေန႔စဥ္ႀကံဳေနရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ အရာမွန္သမၽွကို Mirror Neurons က လက္ခံေနတာပါ။ တခုခု ၾကားသိခံစားသိျမင္ရတဲ့အရာကို Mirror Neurons  က သတင္းအခ်က္အလက္အျဖစ္ ဦးေႏွာက္တေနရာဆီ ပို႔လႊတ္လိုက္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဒီဦးေႏွာက္ထဲက အျခားအပိုင္းေတြကိုလည္း ႏႈိးေဆာ္မႈေပးလိုက္ၿပီးတဲ့အခါမွာ အခုသိရွိျမင္ေတြ႔လိုက္တဲ့ ဒီအခ်က္အလက္ဟာ သင္ျပန္ျပဳမူလုပ္ကိုင္ေျပာဆိုရမယ့္ အရာတစ္ခုအျဖစ္ ျပဳမူလုပ္ကိုင္ေစလိုက္တာပါ။ ဒါက Mirror Neurons ရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေလ။
ဒါေၾကာင့္ အသံတိတ္ကေလး အတုျမင္အတတ္သင္လုပ္ေနတဲ့ ေမြးကင္းစကေန သံုးႏွစ္ေအာက္ ကေလးငယ္ေတြေရွ႕  ျပဳမူေျပာဆိုလုပ္ကိုင္ေနတာေတြကို သတိထားၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒီအရြယ္ကေလးေတြဟာ သူေတြ႔ျမင္ၾကားသိခံစားေနရသမၽွကို အသံတိတ္သင္ယူေနၿပီး ဒါေတြကို ျပန္ျပဳမူလုပ္ကိုင္ေျပာဆိုဖို႔ မွတ္သားေနပါတယ္။
သူတို႔ေန႔စဥ္သင္ယူလာခဲ့တဲ့ ဒီအေလ့အက်င့္ေတြနဲ႔ အထာက်ပါမွ ဒါမလုပ္ရဘူး ၊ ဒီလိုမေျပာရဘူးဆိုရင္ ကိုယ္တိုင္က ဒါေတြ လုပ္ကိုင္ေျပာဆိုေနမိလို႔ ျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ဒီလိုလုပ္ကိုင္ေျပာဆိုတတ္သူေတြဟာ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ၊ သူၾကည့္ေနတဲ့ ကာတြန္းေတြမွာ ရွိေနလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအရြယ္ကေလးေတြဟာ သူလက္လွမ္းမီရာကေနသာ သင္ယူေနႏိုင္တာပါ။ သူ မသိႏိုင္ ၊ မျမင္ႏိုင္ ၊ မၾကားႏိုင္ ၊ မခံစားႏိုင္တဲ့ ဟိုးတဘက္က အရာေတြကို ထြက္မသင္ယူႏိုင္ေသးဘူးေလ။
ကေလးမွာ မေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္ရွိေနၿပီဆိုရင္ ကေလးအနားရွိေနသူေတြနဲ႔ ကေလးေတြ႔ထိခံစားသိရွိႏိုင္တဲ့ အရာေတြအေပၚ ျပန္သံုးသပ္ပါ။ ဒါေတြနဲ႔ ခပ္ေဝးေဝးထားၿပီးမွ ဒါဟာမေကာင္းတဲ့အက်င့္မို႔ ကိုယ္ဟာမလုပ္ဘူး ၊ ကေလးကိုလည္း ဒီလိုမေကာင္းတဲ့အက်င့္ မလုပ္ေစခ်င္ဘူးလို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္အဖန္ဖန္ ကေလးနားလည္ေအာင္ ေျပာဆိုဆံုးမတတ္ရပါမယ္။
ဆိုဆံုးမတဲ့သူက ငါေျပာသလိုလုပ္ ၊ ငါလုပ္သလိုမလုပ္နဲ႔ အတင္းသြားလုပ္ရင္ျဖင့္ ကေလးဟာ ေရရွည္မွာ ကိုယ္လုပ္သလိုပဲ လိုက္လုပ္မွာျဖစ္ၿပီး ကိုယ္ေျပာသလို လိုက္လုပ္ဖို႔ဆိုရင္ ေျပာတဲ့သူကိုယ္တိုင္က ကိုယ္ေျပာတဲ့အတိုင္း က်င့္ႀကံႏိုင္ေအာင္ အရင္ႀကိဳးစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ စိတ္တိုေတာင္းလြယ္ၿပီး ဆူလြယ္ ၊ ႐ိုက္လြယ္ရွိတဲ့မိဘေတြရဲ႕ သားသမီးဟာ ပိုၿပီး႐ိုင္းစိုင္းၾကမ္းတမ္းတတ္ၾကပါတယ္။
ကိုယ့္စကားနားမေထာင္ဘဲ သူထင္ရာလုပ္ေနတဲ့ကေလးကို ေတြ႔ရာနဲ႔ေကာက္ေပါက္ ကိုယ္ေရာလက္ပါ ဆူပူဆံုးမတတ္တဲ့ မိဘေတြရဲ႕သားသမီးဟာ သူ႔ကိုစိတ္ဆိုးေအာင္လုပ္တဲ့သူေတြကိုလည္း ဒီအတိုင္းျပန္လုပ္ဖို႔ႀကိဳးစားမွာပါ။ စစခ်င္း ငယ္တဲ့သူျဖစ္ျဖစ္ ၊ အားနည္းတဲ့သူျဖစ္ျဖစ္ကို လုပ္မွာျဖစ္ၿပီး ေနာင္အက်င့္ပါသြားရင္ေတာ့ ရြယ္တူေတြကိုေကာ ၊ ႀကီးသူေတြကိုေကာ ဒီလိုျပဳမူဆက္ဆံမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ မိဘေဆြမ်ိဳးေတြကိုလည္း ဒီလိုျပဳမူဆက္ဆံလာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအက်င့္ႀကီးစြဲသြားရင္ ေဖ်ာက္ရခက္ၿပီေပါ့။ ကေလးကို မေကာင္းတဲ့အက်င့္မစြဲေစခ်င္ရင္ ကိုယ္တိုင္ကလည္း မေကာင္းတဲ့အက်င့္ေတြကို မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ပါ။ မေကာင္းတဲ့အက်င့္ လုပ္ေနသူေတြနဲ႔ ကေလးကို ေဝးႏိုင္သမၽွ ေဝးေဝးထားပါ။
မိဘဟာ သားသမီးေတြရဲ႕ အေကာင္းဆံုးေသာ သင္ဆရာ ၊ ျမင္ဆရာ ၊ ၾကားဆရာေတြပါ။ ေသြးသားရင္းျဖစ္တဲ့ မိဘဆိုတဲ့ ခံစားခ်က္ေကာ ၊ အနီးကပ္ဆံုးဆိုတဲ့ အသိနဲ႔ေကာ ေပါင္းစပ္ၿပီး ကေလးေတြဟာ သူ႔အနီးဆံုးမွာရွိေနတဲ့ မိဘေတြရဲ႕ အက်င့္ကို အမ်ားဆံုးကူးယူတတ္ၾကပါတယ္။ သူမ်ားအက်င့္ကူးယူသည့္တိုင္ မိဘေတြက  ဒီအက်င့္မေကာင္းလို႔ တို႔ကဒီလိုအက်င့္မလုပ္ဘူးလို႔ ျပန္ျပဳျပင္ေပးလိုက္ရင္ ဒီအက်င့္ေပ်ာက္သြားတတ္ပါတယ္။
“လက္ဦးဆရာ မိနဲ႔ဘ” ဆိုတဲ့စကားက မိဘေတြဟာ သားသမီးေတြရဲ႕ လက္ဦးဆရာျဖစ္တယ္လို႔ သက္ေသခံေနပါတယ္။ ကေလးေတြဟာ သူတို႔မိဘေတြကို စံအျဖစ္ထားၾကတာျဖစ္တဲ့အတြက္ မိဘျပဳမူလုပ္ကိုင္ေျပာဆိုတာေတြ လိုက္သင္ယူေလ့ရွိတာမို႔ ကေလးေတြကို ေကာင္းမြန္တဲ့အတတ္ကိုပဲ လက္ဆင့္ကမ္း သင္ေပးၾကဖို႔လိုပါတယ္။
ကေလးသူငယ္ေတြဟာ ေျပာသူရဲ႕႕အသံအနိမ့္အျမင့္ ၊ ေျပာဆိုဟန္ေတြနဲ႔ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈေတြကို သူတို႔ျမင္သမၽွ ၊ ၾကားသမၽွ ၊ ခံစားရသမၽွကေန သင္ယူေနၾကတဲ့အတြက္ မိမိကေလးကို ဘယ္လိုကေလးမ်ိဳးျဖစ္ေစခ်င္သလဲဆိုတာ ကေလးအနား အနီးကပ္ဆံုးရွိေနၾကတဲ့ လူႀကီးမိဘေတြက ျပဳမူလုပ္ကိုင္ေျပာဆိုေနတဲ့ အရာအားလံုးကေန သင္ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ရတု 
(Burmesehearts.com)
-
.

Popular Posts

Recent Posts

Unordered List

.

Text Widget

.

Blog Archive

Powered by Blogger.